Rad od doma
“Mi nemamo radno vrijeme i ne možemo reći da smo svaki dan počeli u 9 i završili u 17h, čak ne možemo reći ni da svaki dan radimo punih 8 sati. Event management tako ne funkcionira, uostalom, rad s ljudima tako ne funkcionira.”
Rad od doma. Česta meta raznih članaka, istraživanja, debata i poslovnih pregovora. Mi nismo proveli istraživanje, ali imamo informacije iz prve ruke. Što to uopće znači raditi od doma? Za početak, dobra samokontrola. Bez toga ništa, jednako kao i s učenjem – ili si tip koji uči u NSB-u ili si tip koji uči u komforu svoga doma.
Mi nemamo radno vrijeme i ne možemo reći da smo svaki dan počeli u 9 i završili u 17h, čak ne možemo reći ni da svaki dan radimo punih 8 sati. Event management tako ne funkcionira, uostalom, rad s ljudima tako ne funkcionira. Zna biti dana kada radimo svega par sati u danu i završimo sve na vrijeme, a zna se dogoditi i da radimo od jutra do sutra, a na knap smo s dogovorenim rokovima. Ne ovise sve stvari samo i isključivo o nama…tu su kolege, dobavljači, volonteri i sto drugih ljudi uključenih u realizaciju nekog projekta. Koordinacija svih tih ljudi nije ni jednostavna ni laka, ali ona se može odraditi iz udobnosti svoga kreveta ili fotelje. Kada zovete sve te ljude ili šaljete mailove ne morate nužno sjediti u uredu samo kako biste svom “šefu” dali do znanja da radite. Koliko ste samo puta vi sjedili u uredu (zato jer morate), a niste imali posla pa ste malo surfali po internetu, čitali članke, skrolali po Facebooku ili Instagramu? Ne biste li radije umjesto toga pili kavicu na suncu?
Ali, što kada su vam kolege s kojima radite stvarno super i radije biste svoje vrijeme proveli s njima u uredu? Prvo da vas pitamo…jeste li i s njima produktivni ili dobar dio radnog dana provedete brbljajući o nebitnim stvarima i privatnim anegdotama? Mi uglavnom brbljamo o nebitnim stvarima i produktivnost se svede na nulu, ali barem nam je stvarno zabavno. A onda kada “šef” dovikne – “jel radite?”, mi onako potpuno uvjerljivo uzvratimo “da, daaa!”. I zbog toga posao nakon radnog vremena odneseš doma i završiš ono što si pretpostavio da ćeš završiti u uredu. Najsmješnije od svega je da si posao mogao završiti unutar prvih pola sata u uredu da nije bilo brbljanja.
Kad radiš od doma ne samo da kreiraš svoje radno vrijeme nego svoj dan provodiš s ljudima s kojima želiš – ili sa samim sobom. Svaki ured ima svoje predstavnike: oni koji puno pričaju i oni koji uopće ne pričaju, oni koji bespotrebno zanovijetaju i oni koji se uvijek žale, oni koji se prave da puno rade, oni koji kasne, oni koji odlaze ranije, oni s kojima se ne želiš družiti, ali i ostale nenavedene skupine. Prednost rada od doma je što svoj dan ne moraš provoditi s njima! Mi svoj dan kreiramo stvarno dinamično i u njega smjestimo svašta – sastanke, kavice, teretanu, mailove, ponude, pisanje računa…ali na kraju dana smo stvarno sretni i zadovoljni.
Da sumiramo: kad radiš od doma nitko ti ne visi nad glavom, nitko te ne pita hoćeš li posao odraditi u dva popodne ili u dva ujutro, možeš raditi iz kreveta, kafića, s livade, ili iz kade i nema kolega koji pola radnog vremena pričati. Ali s druge strane, nema radnog vremena – non stop si mislima “na poslu” (vikendi, blagdani, godišnji) i manje je druženja s prijateljima jer se prioriteti promijene, a večer ćeš radije provesti radeći . pogotova ako radiš za sebe.